Home > Dienst na verkoop

Dienst na verkoop

Onderhouds- & garantievoorwaarden

Kiezen voor pvc of aluminium ramen of –deuren is kiezen voor een onderhoudsvriendelijk product. We geven u even mee hoe u uw ramen optimaal onderhoudt om zo de levensduur ervan te verlengen.

Onderhoud & garantie

Stof, zand, roet, pollen, maar ook roetdeeltjes, fijn stof en eventueel zelfs bouwmaterialen zoals cement, residu van pleisterwerken of slijpstof zijn allemaal mogelijke zaken die uw schrijnwerk kunnen bevuilen. Bijkomend zorgen de weersomstandigheden ervoor dat vuil meer kans krijgt om in uw raamprofielen in te werken. Een periodiek onderhoud geeft dat vuil alvast geen kans.

Om een lange levensduur te verkrijgen, is onderhoud noodzakelijk. Aan de hand van de tips in ons onderhoudsboekje kunt u makkelijk bepalen, in functie van het soort ramen dat u hebt, hoe en met welke producten u uw schrijnwerk het beste kunt onderhouden om er levenslang van te kunnen genieten.

Het is aan te raden om elke zes weken met koud water uw ramen én uw raamprofielen goed te reinigen. Als u een reinigingsmiddel gebruikt, gebruik dan een neutraal product zoals bijvoorbeeld een neutraal afwasmiddel. Vergeet niet om als laatste stap van uw reinigingsbeurt alles goed te spoelen met zuiver water.

Download ons onderhoudsboekje : Onderhoudsboekje

Herstelling aanvragen

Wenst u een herstelling aan een Timmerman-product laten uitvoeren, hebt u een dringend nazicht na inbraak nodig, of wenst u een bijbestelling te doen, dan kunt u dit het snelst via onderstaand formulier.

Probeer dit document zo volledig mogelijk in te vullen; volledige aanvragen krijgen voorrang. U kunt eventueel ook foto’s toevoegen om uw aanvraag nog meer te verduidelijken.

Welke informatie is voor ons van belang:

Rolluiken:

Zijn ze handbediend of elektrisch ?
Als ze elektrisch zijn, is dit dan met een gewone of een radiogestuurde motor ?
Hoe breed is het rolluik ?

Poorten:

Op de binnenzijde van de poort staat een identificatieplaatje; een foto van dit plaatje mag u steeds doorsturen.
Is er een veer gebroken? Graag links of rechts vermelden van binnenuit gezien. Betreft het manuele of elektrische garagepoort ?
Is de afstandsbediening defect ? welke kleur heeft de zender en de knopjes ?

Schuiframen:

Schuift het raam van binnenuit gezien van links naar rechts of andersom ?
Wat is er precies defect: de kruk, schuift het niet meer open/dicht ?

Deuren:

Gaat het over een probleem aan de cilinder, de kruk buiten of binnen, het deurpaneel ?
Is het een pvc of een aluminium deur ?

Ramen:

Krijgt u het raam niet meer open of dicht ?
Is het een pvc of aluminium raam ?

Glas:

Hebt u condens tussen het glas of betreft het een ander probleem ?
Voor welk raam is dit precies ?

Vliegramen:

Gaat het over een herstelling van het gaas of over een bijbestelling?
Voor welk raam?

– Screens:

Gaat het over een elektrisch probleem ? Betreft dit dan een gewone of een radiogestuurde motor ?
Over gaat het over een probleem met een doek of met de geleiders ? Is het een screen die voor of bovenop het raam staat ?

dienst

After sales service formular